زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند
سرخط خبرها

چه کسانی بیمه ندارند؟ | نیمی از بیمه‌شدگان از بیمه‌ها ناراضی‌اند

  • کد خبر: ۱۰۶۳۶۸
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
چه کسانی بیمه ندارند؟ | نیمی از بیمه‌شدگان از بیمه‌ها ناراضی‌اند
عملکرد شرکت‌های بیمه باعث نارضایتی مردم شده است. در ادامه آمار‌های عجیبی از پوشش و میزان نارضایتی شرکت‌های بیمه را مشاهده خواهید کرد که قابل تامل است و زنگ هشداری برای شرکت‌های بیمه به حساب می‌آید.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در بازه زمانی ۲۷ تا ۳۱ فروردین امسال انجام شد و پاسخ‌های ۱۵۹۱ فرد بالای ۱۸ سال در شهرها و روستاهای کشور به سوالات تلفنی اخذ شده است.

نیمی از بیمه‌شدگان از بیمه‌ها ناراضی‌اند

یک سوال مهم این نظرسنجی درباره میزان رضایت مردم از بیمه‌ها بوده که پاسخ‌های آن قابل توجه است:۷/۲۸درصد به میزان خیلی کم،۸/۲۲درصد کم،۳/۱۴درصد متوسط، ۲۳ درصد زیاد و۳/۸ درصد خیلی زیاد.

به استناد این نظرسنجی، رضایت ۵۱٫۵ درصد مردم از بیمه‌ها در حد «خیلی کم» و «کم» است که به نوعی اعلام نارضایتی است.

چه کسانی بیمه ندارند؟

همچنین از مردم سوال شده: «شما تحت پوشش چه بیمه‌ای هستید؟»، و پاسخ ها این گونه بوده است:۷/۵۰درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی،۸/۹درصد بیمه روستایی و عشایری،۸/۷درصد بیمه خدمات درمانی،۲/۷درصد بیمه سلامت،۴/۳درصد بیمه نیروهای مسلح و۹/۲درصد سایر موارد (رانندگان، بانک‌ها، صدا و سیما و …).

نکته مهم این که ۶/۱۷درصد از مخاطبان این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

گلایه‌مندان بیمه درمان تامین اجتماعی بسیارند

سازمان تامین اجتماعی با پوشش بیش از ۴۳ میلیون بیمه شده اصلی و تبعی، بزرگ ترین سازمان بیمه ای کشور است و مهم است که بدانیم نظر افراد تحت پوشش این بیمه درباره پوشش خدمات درمانی آن چیست؟

برایند پاسخ شرکت کنندگان به این سوال، این است:۷/۲۸ درصد به میزان خیلی کم، ۶/۲۳درصد کم،۲/۱۵ درصد متوسط،۷/۲۳درصد زیاد و۶/۶درصد خیلی زیاد.

با این حساب ۵۲ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی از خدمات درمانی این بیمه گلایه مندند و رضایت ندارند.

عملکرد نسبتا خوب بیمه‌های تکمیلی

درباره بیمه تکمیلی هم، فقط۸/۲۸درصد پاسخ گویان اعلام کرده اند که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و در مقابل۱/۵۲درصد گفته اند بیمه تکمیلی ندارند.

ضمن آن که فراموش نکنیم، ۱۷٫۶ درصد هم تحت پوشش هیچ بیمه پایه ای نبوده اند، چه برسد به بیمه تکمیلی.

البته بررسی میزان رضایت‌مندی از بیمه‌های تکمیلی حدود ۶۰ درصد است: ۴/۱۲درصد رضایت خیلی زیاد،۱/۲۹درصد زیاد، ۳/۱۹درصد متوسط،۶/۱۷درصد کم و۷/۱۴درصد رضایت خیلی کم؛ که البته حتما گروه‌هایی مانند فرهنگیان بازنشسته که از بیمه تکمیلی وزارت آموزش و پرورش گلایه های زیادی دارند جزو گلایه مندان هستند.

یک هشدار جدی

یک سوال مهم دیگر این نظرسنجی این بوده است که «آیا شما در خانواده بیماری دارید که دایما به خدمات درمانی نیاز داشته باشد؟» که ۳۸٫۷ درصد مردم به این سوال پاسخ مثبت داده‌اند.

نگران کننده این که از این ۳۸٫۷ درصد، ۱۶٫۸ درصدشان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و ۷۰٫۵ درصدشان هم بیمه تکمیلی ندارند. این یعنی ۸۶ درصد خانواده‌های دارای افراد بیمار، از خدمات بیمه تکمیلی محروم‌اند و هزینه‌های سنگین درمان روی دوش خودشان است.

این آمارها، اهمیت اقدام دولت و مجلس برای گسترش سطح پوشش بیمه در جامعه و نظارت بر کیفیت خدمات بیمه‌ها را دو چندان می‌کند؛ موضوعی که تصویب قوانین مرتبط با آن گام اولی است که برداشته شده اما گام های بعدی را که اجرا و نظارت است نباید فراموش کرد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->